Shoppen en … het is zomer - Reisverslag uit Bad Kissingen, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu Shoppen en … het is zomer - Reisverslag uit Bad Kissingen, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu

Shoppen en … het is zomer

Blijf op de hoogte en volg Fam.

01 Augustus 2012 | Duitsland, Bad Kissingen

Aangezien we ook wel eens iets voor onze dochter willen doen, hadden we gisteren beloofd om vandaag uitgebreid te gaan shoppen in Bad Kissingen. Het arme kind heeft maar één hobby, kleren kopen en dus gingen we alle kledingwinkels één voor één af. Ze kon na het koffiedrinken nauwelijks wachten en zat al helemaal klaar in haar mooiste jurkje, ready to shop till we drop. Toen Albert voorstelde om nog een nieuw koffierondje in te lassen, was ze niet echt blij. Maar we hebben het wel gedaan. Volgepompt met cafeïne shop je namelijk nog lekkerder, vonden wij. De enige die niet zo van dit soort geld-uitgeef-tripjes houdt is Reint en wie kocht er als eerste een nieuw shirtje? Ja juist, hij dus!!! Gelukkig slaagden Brandon en Sanne even later in dezelfde winkel ook nog. Tussendoor namen we even een ijsje bij de Italiaan of een drankje uit de supermarkt om weer op krachten te komen. Het zweet gutste inmiddels bij onze oksels en andere lichaamsdelen neer, het is zomer! Tegen half zeven vanavond was het nog 37 graden, je hoeft dus niet naar Italië of Spanje voor tropische temperaturen.

We hebben bijna alle winkels in het centrum van boven tot onder en van achter naar voren gezien. Ik heb nog een leuk hemdje en shirtje gekocht en Jolande een heel prachtig bloesje. Tanacha heeft eindelijk haar felbegeerde jumpsuit (toen oma mij gisteren zei dat ze best kleren mocht kopen voor haar verjaardag, was het feest compleet). Oma, dat wordt dokken dus, maar ze ziet er echt schattig in uit. Tegen een uur of vijf kregen sommigen van ons wat honger en besloten we in de stad weer bij de Kebab-man te gaan eten. Het terras lag in de volle zon en dat zagen we even niet meer zitten, dus we hebben gevraagd of we de vrije tafels en stoelen naar de zijkant mochten verhuizen en dat was prima. In de schaduw, met een biertje (zie foto!), konden we heerlijk mensen afkraken (wat een dikzakken lopen er hier toch rond) en bewonderen (o.a. een prachtig meisje van een promo-team). Het eten was weer overheerlijk, zelfs de kleine Sanne at een compleet broodje Kebab helemaal op. Na zes uur liepen we al slenterend weer richting de camping en Reint was blij dat de winkels eindelijk gesloten waren, maar … er was nog één open en Jolande zag een geweldig jasje in de etalage. De vrouw riep direct dat ze nog tot half zeven open waren. Reint slaakte een diepe zucht, nog tien minuten wachten op ons, want ze hadden heel veel leuke dingetjes. Maar ze heeft in sneltreinvaart het jasje gepast en gekocht en we hebben plechtig beloofd heel snel terug te komen, zodat we hier nog wat meer tijd kunnen doorbrengen.

Je kunt wel raden wat we hebben gedaan toen we terugwaren op de camping … een modeshow gehouden natuurlijk. We waren druk aan het paraderen en ons aanstellen toen Joachim, de campingbaas, er aankwam. Hij zat vol belangstelling op z’n fietsje naar ons te kijken en vond het allemaal prachtig. Hij vroeg zelfs wat Albert had gekocht, maar die fungeerde vandaag als pakezel, volgens hemzelf dan he?

We zitten nu dus helemaal voldaan in onze voortent te genieten van een chipje en een drankje, terwijl Reint aan het douchen is. Het is nu kwart voor twaalf, dus … bedtijd.
Zometeen ga ik nog even mezelf schrobben, dus tot morgen.