Eindelijk naar Botenlauben en Engelsen op de campi - Reisverslag uit Bad Kissingen, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu Eindelijk naar Botenlauben en Engelsen op de campi - Reisverslag uit Bad Kissingen, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu

Eindelijk naar Botenlauben en Engelsen op de campi

Blijf op de hoogte en volg Fam.

08 Augustus 2012 | Duitsland, Bad Kissingen

Vandaag was het een prima weertje om onze expeditie naar Burg Botenlauben (een ruïne) eindelijk door te zetten. Er waren prachtig witte stapelwolken aan de lucht, maar de zon had de overhand. We hadden de route op de kaart goed bekeken en liepen er nu rechtstreeks heen, in tegenstelling tot een paar dagen geleden. Met m’n hoogtevrees ging het prima, in die zin dat ik meestal aanvoel of ik naar een hoogte kan of niet. Vandaag dus wel, totdat Jolande Sanne optilde bij een ruïnemuur. Bah, ik kon wel over m’n nek gaan en m’n beentjes begonnen direct te zwabberen, dus ik ben maar rustig gaan zitten. We hebben een rondje om de burcht heengelopen en zijn aan de achterkant door het bos weer teruggelopen. We wilden nog naar een parkje en daar bleek een mooi watervalletje te zijn. Op weg daarheen kwamen we langs een huis van waarschijnlijk Mootjes familie (altijd goed om hier terecht te kunnen), want er stond een lijk voor het raam (Mootje, herken je dit lijk?).

Daarna zijn we naar de Erlöserkirche gegaan, een mooie kerk in het centrum. Nu hebben we in elk geval alle drie de kerken rondom het centrum gezien. We kwamen toevallig langs een pizzeria’tje en hebben daar 2 grote pizza’s besteld en die met ons zevenen gedeeld. En als toetje natuurlijk een heerlijk Italiaans ijsje. In de buurt waren nog twee prulletjeswinkels en daar hebben we wat leuke hebbedingetjes gekocht (voor onszelf of voor de komende verjaardagen van Tanacha en mijzelf).

Voor de zoveelste keer hebben we boodschappen gedaan voor een BBQ en er omeletjes bij gegeten, heerlijk. Intussen zijn er hier twee Engelse families aangekomen, die nogal wat asociaal gedrag vertonen. De kinderen rennen (en vallen bijna) met baby’s op hun arm, ze gooien elkaar schoenen naar de kop, bléren over de hele camping en gooien afval in de bosjes. Gypsy’s dus!!! Tanacha wilde gaan douchen en zei al dat ze er allemaal bloot rondhupsten en keiharde muziek draaiden. Ik wilde later ook douchen en inderdaad. Met z’n vieren hadden ze alle vier de douches in gebruik, terwijl ze niet douchten, maar tegen elkaar blérden en muziek draaiden. Overal in de douchehokjes lagen kleren, schoenen, toilettassen enzovoort. De moeder liep ook bloot van het ene hokje in het andere, terwijl ik met mijn handdoekje in de hand stond te wachten. Ze deden geen enkele moeite om op te ruimen of wat dan ook. Na een paar minuten ben ik dus eerst maar weer weggegaan. Even later zeiden Albert en Reint dat de mannen nu bezig waren bij hen in de doucheruimtes, een herrie tot en met. Later ben ik weer heengelopen en er waren nog maar twee tieners met een walkman(!) en de douches waren vrij. Volgens Tanacha had één van de vaste gasten al geroepen of het afgelopen kon zijn met het lawaai en toen ik stond te douchen en de meiden weg waren, heeft Judith (de vrouw van de campingbaas) alle douches en wc’s gecontroleerd (die vol lagen met wc-papier op deze übernette camping). Morgen dus maar even ons beklag doen over deze Tokkies. Volgens ons zijn het zigeuners en aangezien we geen zin hebben in ruzie gaan we maar niet zelf naar hen toe. Voor de rest hebben we fijne buurtjes hoor. Met Heinz en Thea kunnen we prima overweg, het zijn twee bejaarden met hun kat (hij heet Sushi) en we troffen ze gisteren in het dorp en hebben even met ze gesproken. Ze zijn erg aardig al dreigde hij vanavond onze BBQ uit te plassen (een 70-jarige man!). De keffertjes-man is ook aardig, al zegt Jolande dat ‘ie een oogje op mij heeft (brrr…een glibber tot en met), want tegen haar is ‘ie een stuk minder vriendelijk. Opa Pereneus en zijn vrouw zijn vanmorgen met hun splinternieuwe caravan (opgehaald in onze vakantie) naar huis vertrokken, erg aardige bejaardjes. Voor Marco Polo (dit staat op hun bus) en zijn vrouw is de vakantie niet zo leuk begonnen. Ze kwamen eergisteren aan en ’s avonds heeft ze hier haar heup gebroken en is met de ambulance afgevoerd.

Ik heb de plaatselijke opticien ook al bezocht, want 2 dagen geleden viel er een vleugeltje van m’n bril af, echt afgebroken. Dus ’s ochtends direct naar de brillenzaak en voor 1 Euro hebben ze hem gerepareerd en schoongemaakt. Ook hadden ze oogdruppels en aangezien ik de hele vakantie al extreem veel last heb van tranende ogen mocht ik ze testen. Helaas voor hen kostten ze bijna 11 Euro, terwijl bij de Müller om de hoek de prijs nog geen 6 Euro is. Ik ben dus letterlijk het hoekje omgegaan. En ze helpen!!! Al twee dagen heb ik droge ogen, terwijl ik er volgens Tanacha steeds uitzag als een moeder die de hele dag loopt te janken, met m’n rode ogen. Had ik dus eerder moeten doen.

Volgens de planning blijven we hier tot zaterdagmorgen (sorry mam, ik had vrijdag gezegd) en willen na de koffie richting huis gaan. Maar morgen … hebben we eerst nog een feestje.

  • 09 Augustus 2012 - 22:00

    Mootje:


    Lieve Tanacha,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Heb je een gezellige dag gehad?? Ik wou dat ik er bij was,
    heb een super tijd gehad bij jullie op de camping!! Nog veel plezier en alvast een goede terugreis gewenst.
    Dikke kus aan iedereen, groetjes Mootje alias het lijk van Bad Kissingen! Hahahaha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Bad Kissingen

Fam.

Actief sinds 21 Nov. 2010
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 100596

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 25 Augustus 2017

Vakantie 2017

22 April 2017 - 29 April 2017

Even een weekje uitwaaien

24 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Vakantie 2016

12 Juli 2015 - 02 Augustus 2015

Vakantie 2015

03 Mei 2015 - 09 Mei 2015

Londen 2015

12 Juli 2014 - 03 Augustus 2014

Vakantie 2014

18 Oktober 2013 - 25 Oktober 2013

Weekje uitwaaien op Texel

13 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Vakantie 2013

27 April 2013 - 04 Mei 2013

De Teppertjes in Berlijn.

21 Oktober 2012 - 26 Oktober 2012

Londen 2012

21 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Zomer 2012

27 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Zomer 2011

Landen bezocht: