Tanacha is 15 jaar en we gaan midgetgolfen - Reisverslag uit Bad Kissingen, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu Tanacha is 15 jaar en we gaan midgetgolfen - Reisverslag uit Bad Kissingen, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu

Tanacha is 15 jaar en we gaan midgetgolfen

Blijf op de hoogte en volg Fam.

09 Augustus 2012 | Duitsland, Bad Kissingen

Vanmorgen waren we er allemaal, op Tanacha na, rond 9 uur al op. We hebben Tanacha’s tent versierd en de beide voortenten met slingers en ballonnen. Even later kwam het feestvarken er zelf ook bij zitten. Ons kado konden we helaas niet geven, want ze krijgt een hamster met toebehoren, dus dat heeft ze nog tegoed. Gelukkig kreeg ze van Albert, Jolande en Sanne wel kadootjes. Ze kreeg oorbelletjes met Eiffeltorentjes, duifjes, hartjes, strikjes en glittertjes. Dit klinkt als een hele rits oorbellen, maar het is één stel. Ook kreeg ze nog 3 ringen, maar ook 3 engeltjes (horen, zien en zwijgen) voor op haar kamer.

Na de koffie en het ontbijt wilde ze graag gaan midgetgolfen in het park. Tegen 12 uur zijn we daar dus heengelopen en zijn in het stralende zonnetje begonnen met golfen. Hartstikke leuk om te doen. Halverwege kwam er een donkere lucht opzetten, maar gelukkig stonden we onder een hele dichte boom en bleven we droog tijdens de behoorlijke bui. Even later brandde de zon weer lekker op ons bruine huidje en bleef het zo’n 23 graden. Tanacha heeft de score bij de caravan opgeteld en zoals verwacht was Reint nummer 1. Geheel onverwacht was Tanacha zelf nummer 2, goed he? Terwijl Reint koffie zette, zijn Tanacha, Brandon en ik naar de supermarkt gereden om een heerlijke Milka-taart op te halen. Hij was ingevroren, maar door het superweertje snel ontdooid. We hebben wat bakjes met chips op tafel gezet en zo had ons meisje toch een beetje een verjaardagsgevoel. Vanmorgen was Joachim, de campingbaas, al langs geweest om te vragen wat we vierden , maar ook Heinz, de buurman, vroeg wie hij moest feliciteren. Natuurlijk mocht onze 15-jarige ook kiezen waar we gingen eten en na veel wikken en wegen was ze er rond half zeven uit, we gingen eten bij Hotel Körner.

Rond het hotel stond alles weer eens tjokvol met auto’s, maar gelukkig hadden ze nog een tafel voor ons. De schnitzels en andere vleesjes, pfifferlingen (paddestoelen) en aardappelkroketjes waren weer uitstekend. We hebben direct gereserveerd voor morgenavond, zodat we in elk geval een heerlijk laatste maaltje hier krijgen.

Vanmorgen hebben Reint en Albert afzonderlijk van elkaar even met Joachim gesproken over de aso-Engelsen hier. Na het gesprek met Reint sprong hij direct op z’n fietsje richting één van hun caravans. Toen Albert hem later aansprak zei hij dat ‘ie al langs was geweest en ze gewaarschuwd had. Bij een volgend akkefietje zou hij ze er afsturen. Geregeld dus. We zagen ze vanmiddag opeens hun haren wassen in een teiltje i.p.v. in de doucheruimtes (?) en toen ik aan het begin van de avond naar de wc’s liep vertrok het ene stel met caravan en al van het terrein. Opgeruimd staat netjes. Het andere stel staat hier vlak bij ons, maar is een stuk rustiger dan het vertrokken stel met hun 4 kinderen.

Morgen ons laatste dagje hier, dus een beetje opruimen en wie weet nog even de stad in of zo.