Dag 3 – Shoppen, vissen en geocachen - Reisverslag uit Bad Kissingen, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu Dag 3 – Shoppen, vissen en geocachen - Reisverslag uit Bad Kissingen, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu

Dag 3 – Shoppen, vissen en geocachen

Blijf op de hoogte en volg Fam.

15 Juli 2013 | Duitsland, Bad Kissingen

Het was vandaag een iets minder warme dag dan gisteren, maar toch was het ver boven de 20 graden. Na een ontbijtje in de zon gingen we op zoek naar slippers voor onze zoon. In de stad vonden we weinig, dus zijn we met de auto iets buiten het centrum naar een klein winkelcentrum geweest en daar waren er genoeg. Met twee paar was Brandon weer helemaal gelukkig. We hebben direct maar boodschappen voor het avondeten gedaan. Jaja…deze keer hebben we zelf iets klaar gemaakt. Met de elektrische grillpan van opa en oma hebben we heerlijke hamburgers en worstjes gemaakt, wat kartoffelsalat erbij en eten maar.

Er kwamen weer heel wat nieuwe kampeerders aan vanmiddag en Reint en ik hebben wat afgelachen om één stel. Ze hadden een ontzettend handig plastic tafeltje die uit vier onderdelen bestond, maar het lukte maar niet om het supereenvoudige ding in elkaar te zetten. De man prutste zo’n 10 minuten en ondertussen gaven wij het commentaar waarvan wij dachten dat hij het zou denken (wat een %$#@-tafel, mijn vrouw weer met haar “handige” koopjes, enz.). Nadat hij een aantal keren weer was gaan zitten, maar toch daarna weer met het ding bezig ging, kwam vrouwlief erbij en samen prutsten ze verder. Wij lagen zo vreselijk in een deuk en elke keer als de man naar ons keek hield hij er weer een paar minuten mee op. Wat een lol hebben wij gehad. Toen de vrouw daarna een nog ingepakt wasrekje uit de caravan haalde, kwam Reint helemaal niet meer bij. Want het was zo’n geval dat je achter op de caravan in de handgrepen hangt (van een oud modelletje caravan dan) en zij hebben een nieuwe Hobby, dus … paste het ding niet. We dachten even dat de man met het wasrek ging gooien, maar dat viel mee. Hij hangt nu ergens in de bosjes, geloof ik.

Aan het eind van de middag zijn Brandon en ik weer eens gaan vissen in het park. We zijn op een ander plekje gaan zitten en ja hoor … na een poosje had ‘ie een vis aan de haak. Hij heeft zelf het haakje uit z’n bek gehaald, maar daarna was de pret ook over en had Brandon honger.

Tegen half acht vanavond zijn we nog maar eens naar de Rosengarten gelopen om Reint z’n ongevonden schat op te zoeken. Omdat de zon al onder ging werd het wat koeler, maar wel zalig om zo in het park te lopen. Uiteindelijk werd de schat gevonden en zijn we een Playmobil-poes rijker. In de Arkadenbau was net een Kuurconcert afgelopen en de hele rozentuin liep vol met bejaarden die nog even lekker uit gingen (vermoedelijk een terrasje pikken). Wat een zalig idee dat wij hier over een jaar of twintig misschien ook zo lopen (met steunkousen en rollator), hahaha.

• 16 Juli 2013 - 11:40

Tally:

Hallo overbuurtjes

Leuk om jullie berichtjes weer te lezen. Ik kan me voorstellen dat jullie blauw hebben gelegen door de verrichtingen van jullie nieuwe buren.... ik heb gelukkig altijd een handige man bij me anders was het bij mij niet anders vrees ik. :)
    Rollators hebben we niet, maar we hebben wel wat rolstoelen voor jullie in de aanbieding!
    Fijne vakantie verder, wij vermaken ons hier ook wel met het mooie weer.

Groeten,
    Mihai en Tally