Dag 4 – naar Bad Brückenau en de pizzeria - Reisverslag uit Bad Kissingen, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu Dag 4 – naar Bad Brückenau en de pizzeria - Reisverslag uit Bad Kissingen, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu

Dag 4 – naar Bad Brückenau en de pizzeria

Blijf op de hoogte en volg Fam.

16 Juli 2013 | Duitsland, Bad Kissingen

Vanochtend zijn we tegen half elf vertrokken naar Bad Brückenau, zo’n 25 kilometer verderop. Het zou net zo’n soort stadje zijn als Bad Kissingen en we waren er nog nooit geweest. Het was al weer knap warm toen we aankwamen en meer dan één straat met winkeltjes was er eigenlijk niet. Het zag er wel allemaal mooi uit, mooie huizen en alles erg netjes, maar verder was het maar een slaperig stadje. Er liep eigenlijk niemand, dus zijn we heerlijk op een terras gaan zitten en hebben een zalig coupje ijs genomen. Reint vond nog een leuk polo-shirt en toen zijn we maar op zoek gegaan naar de tuinen van het Staatsbad, even buiten de stad. Toen we aankwamen stonden er wel redelijk veel auto’s, maar ook hier liep eigenlijk niks. Wel zo rustig. Met de kuurkaarten van BK konden we hier de bronnen ook bezoeken. Het was een prachtige hal met verschillende soorten bronnen. Je kreeg een glas en kon zo alle soorten water proeven. Nou is water niet ons favoriete drinken, maar we proefden toch wel duidelijk verschil, vooral in het koolzuur. Daarna zijn we heerlijk door de tuinen gaan wandelen, wat met deze hitte niet onprettig was. We zochten dus vooral de schaduw op. Er stonden mooie gebouwen in de tuinen, er waren bruggetjes, standbeelden en mooie rozentuinen. Bij de Fürstenhof was nog een dierentuintje, die bestond uit wat duiven- en fazantensoorten en geiten. Halverwege de middag zijn we weer, de toeristische route, teruggereden en hebben lekker relaxed voor de caravan gezeten. De net aangekomen Nederlanders kregen grote bonje met elkaar en scholden dat het een lieve lust was, lachen dus.

Tegen de avond zijn we de Altenberg opgelopen, aan de overkant van de weg, om een Geocache te zoeken. Onderweg zagen we nog een hazelworm, die lekker in de zon lag te soezen. Na een paar aanwijzingen vonden we de schat al snel. We ruilden wat edelsteentjes om voor onze prulletjes en gingen vervolgens naar de pizzeria. Ook hier was verder niemand, dus lekker rustig, maar de pizza was weer heerlijk. Inmiddels zijn we allemaal onder de douche geweest en dus ruikt het hier weer hemels.