Dag 21 – Zwemmen en winkelen - Reisverslag uit Bad Kissingen, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu Dag 21 – Zwemmen en winkelen - Reisverslag uit Bad Kissingen, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu

Dag 21 – Zwemmen en winkelen

Blijf op de hoogte en volg Fam.

02 Augustus 2013 | Duitsland, Bad Kissingen

Aan het eind van de ochtend zijn Albert en Jolande vertrokken naar het zwembad met Sanne en Brandon. Reint, Tanacha en ik zijn toen naar een winkelcentrum hier vlakbij gereden. Tanacha en ik kochten een shirtje en Reint een korte broek. Het was echt bloedverziekend heet en dus zijn we daarna gauw naar de Netto gereden om wat boodschappen te doen. De bedoeling is dat we zondagmorgen vertrekken naar … huis. Helaas zijn onze 3 weken dan al weer om, al vindt Tanacha dat niet zo erg. We hebben dus wat drinken en lekkere dingen voor onderweg gekocht.

De rest van de middag hebben we heerlijk in de schaduw liggen soezen en lezen. Ik had m’n boek net uit, toen de anderen weer terugkwamen van het zwembad. Zij hadden ook een leuke middag gehad. Ik wou net naar de haakwinkel fietsen, maar besloot voor die tijd nog even langs de wc te gaan. Opeens hoorde ik gepiep uit de wijnranken komen, die op het toiletgebouw groeien. Toen ik terugfloot, kreeg ik steeds antwoord. Na wat zoeken vond ik een mereljonkie op de grond, maar ik zag geen nest in de buurt. Ik liep gauw terug naar de caravan en heb Jolande opgehaald. Toen de kinderen lucht kregen van een babyvogel liepen ze allemaal mee. Een paar meter voor het door mij gevonden jonkie vonden we er nog één. Brandon wist waar het nest zat, maar ik kon er niet bij. Dus Jolande klom op een bank en kon er net bij en zette het jong terug in het nest en z’n broertje of zusje ook. Het duurde echter maar even voordat ze weer door de wijnranken huppelden en nog harder naar beneden vielen, wat de kinderen erg zielig vonden. Waarschijnlijk waren ze dus gewoon aan het uitvliegen, al lukte dat vliegen nog niet heel erg goed. De moeder bleef wel af en toe wormpjes brengen, dus het zal wel goedkomen met onze babyvogels. Er lopen nooit katten op de camping, dus dat scheelt.

Vanavond zijn we naar de pizzeria gelopen, waar we heerlijk gegeten hebben en daarna zijn we het dorp ingelopen voor een echt Italiaans ijsje. Zalig!!! Het is nu kwart over tien en het koelt langzamerhand wat af, maar het is al wel erg vochtig buiten, dus zitten we in de voortent.

Oma, hoe is het met Gucci? Tanacha zit vol spanning te wachten op het antwoord.

• 03 Augustus 2013 - 10:39

Marga Mekkes:

Het gaat goed met Gucci alleen een beetje sloom door de extreme hitte, de vissen ook oke.
    Groetjes van o(ma).