Dag 2 – Centrum van Den Burg en strand - Reisverslag uit Den Burg, Nederland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu Dag 2 – Centrum van Den Burg en strand - Reisverslag uit Den Burg, Nederland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu

Dag 2 – Centrum van Den Burg en strand

Blijf op de hoogte en volg Fam.

19 Oktober 2013 | Nederland, Den Burg

Na een heerlijk nachtje waren we vanmorgen tegen half tien allemaal weer fris en fruitig. Brandon had al thee gezet en Tanacha het brood geroosterd, hoezo luxe! Tegen elf uur zijn we het centrum van Den Burg ingelopen, zo’n 5 minuten vanaf ons huis. Reint was vastbesloten na alle goedkope vliegers (die in no-time stuk zijn) nu eens een goede te kopen in de vliegershop. Nou, shoppen met mannen duurt volgens mij langer dan met vrouwen. Omdat Reint tussen een goed matras en een Revolution (stuntvlieger) twijfelde, werd er iemand gebeld door de verkoper, die hem meer kon uitleggen. Een eersteklas nerd kwam binnengestapt en je raadt het al … hij raakte niet meer uitgepraat over de Revolutions. Na ruim een uur kwamen de mannen met de nieuwste aanwinsten (een Revolution en een matrasje voor de fun erbij!) weer naar buiten. Tjemig, heel ons vakantiebudget in een uur er door gejaagd. Na een rondje door het centrum zijn we weer naar huis gegaan en hebben heerlijke broodjes - uit de oven - gegeten. Volgens Tanacha kwam er een buitje aan, maar na even afwachten viel het mee (het spetterde alleen licht). Reint mag niet eerder vliegeren dan dat hij goed op internet de filmpjes heeft bekeken, maar we zijn toch met het matrasje-voor-de-fun naar het strand gegaan. Het was erg rustig en lekker winderig aan zee. De jongens gingen al gauw in de weer met het matrasje, terwijl Tanacha en ik een pier opliepen. We konden de meeuwen en strandlopertjes heel dicht naderen en zijn daarna lekker schelpen en mooie stukjes hout gaan zoeken. Af en toe vielen er een paar spetters, maar het was goed te doen. Tegen vier uur verwachtten we een mega-bui en het werd op den duur inderdaad wel iets donkerder. De vlieger werd dus ingepakt en we zijn weer in de auto gestapt. Onderweg regende het iets harder. Terug in ons huis hebben we lekker gerelaxed: Brandon met zijn mobiel, Arnoud en Tanacha voor de TV, Reint met Revolution-filmpjes op de laptop en ik zat met mijn fototoestel boven op een slaapkamer - onder het tuimelraam – vogels te spotten. Wat een succes, ik zag: een heggemus, koperwieken, zwartkopjes, een winterkoninkje, merels, lijsters, duiven, enz.

Vanmorgen hadden we een pizzeria gezien, hier vlakbij, dus tegen etenstijd zijn we daar heengelopen. Oké, ons vakantiebudget was niet echt helemaal op. Het was een krap, maar ontzettend druk tentje. We bestelden pizza’s, spareribs en tagliatelle en het was ontzettend lekker. Hier komen we zeker nog eens terug. Nu liggen we lekker uit te buiken voor Wie ben ik, terwijl Reint in bad z’n zoutlaag af ligt te pellen.

• 19 Oktober 2013 - 22:47

Tantie:

Heel mooi verslag en toch nog volle buikjes , gelukkig dat er nog iets geld was overgebleven.
    Welterusten voor straks en dromen wat de zondag jullie brengt. Veel plezier ...