Dag 16 – Inslaan voor de BBQ en naar Chalupy - Reisverslag uit Stachy, Tsjechische Republiek van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu Dag 16 – Inslaan voor de BBQ en naar Chalupy - Reisverslag uit Stachy, Tsjechische Republiek van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu

Dag 16 – Inslaan voor de BBQ en naar Chalupy

Blijf op de hoogte en volg Fam.

26 Juli 2014 | Tsjechische Republiek, Stachy

Vanmorgen hebben we weer rustig aan gedaan met ontbijten, zoals altijd eigenlijk. Aan het eind van de morgen zijn Hetty, Jolande, Tanacha en ik boodschappen gaan doen in Vimperk. Eerst bij de Lidl, daarna naar de Penny en toen we nog geen hamburgers hadden ook nog naar de Tesco. Het was weer heet, maar in de winkels lekker koel. Reint, Albert en Jan zijn ondertussen hout gaan zagen bij de beek. Dan moest het op de aanhanger en vervolgens in de schuur. Ze hadden het er maar druk mee. Vanmiddag zijn we met ons allen even gaan koffie drinken bij Jan en Hetty op het binnenplaatsje en toen hebben we ons omgekleed om naar een collega van Hetty te gaan. Zij woont in Chalupy en dit is een gehucht even verderop. We zijn er dus heen gewandeld en genoten ondertussen van de omgeving. We kwamen bij haar huis aan en ze was al buiten en ze wenkte dat we konden komen. Ze heeft namelijk een paard, Aranka, van vijf jaar en die heeft 6 weken geleden een veulentje gekregen, Monty. Hetty had verteld dat ze gasten uit Nederland kreeg en toen nodigde ze haar uit om met ons bij het veulen te komen kijken. Aranka kwam al gauw naar ons toe, maar de kleine Monty stond nog verstopt in de stal. Toen ze hem ophaalde leek het alsof we een klein girafje zagen, heel erg schattig (zie foto’s). Ik zat al gauw gehurkt om het kleine paardje te fotograferen (op verzoek van Jan), maar de moeder vond het erg interessant wat ik deed en stond op den duur compleet boven me om me te onderzoeken. Een beetje groot zo’n paard, maar Albert had de kunst van Martina (de collega) gauw afgekeken en klopte haar op haar hals en ze liep direct naar achteren, pfff. Wij hadden van de week van Hetty allemaal een gevlochten armbandje gekregen van een collega die stopte met deze hobby. Nu bleek dat dit dezelfde collega was en het viel haar direct op dat wij dames allemaal het armbandje om hadden. Dit vond ze erg leuk. De paarden waren erg lief en heel aanhalig. Ze roken, likten en knabbelden zelfs zachtjes aan ons, maar gaven ook knuffels. Heeeeel erg lief allebei! Toen Monty mij foto’s zag maken kwam ze naar me toe en rook voorzichtig aan de camera. Volgens Martina was het erg goed voor de paarden om contact te hebben met een wat grotere groep mensen. Wij vonden het vooral erg leuk. Tanacha vond het natuurlijk allemaal wel wat eng en verdween al gauw weer achter het hek, maar Sanne niet. Die genoot met volle teugen. Ze wil ook een paardje als ze thuis is. Tegen etenstijd waren we terug op de camping, die wij inmiddels een nieuwe naam hebben gegeven. Toen wij in Stachy aankwamen had Jan een bord opgehangen met “Camping de 3 stenen”, maar na het aanslepen van een partij nieuwe stenen, hebben wij de camping omgedoopt tot “Camping vol stenen”. Hetty kwam niet meer bij toen ze deze aktie van ons zag. De BBQ stond klaar toen wij aankwamen en al gauw lagen de eerste spekstokjes, worsten, gehaktstaven en filetlapjes er op. Het was zalig. Radio Continu stond op de achtergrond aan, want Jan is groot fan van deze zender. De door ons meegebrachte Continu-muts en –rugzak werden dan ook zeer gewaardeerd. De halve liters bier vloeiden al snel, maar wie gooide er een fles om? Reint, de enige die geen bier drinkt (op de kids na dan). Zonde toch van dat heerlijke spul? We hebben ook nog even van de Ice & Fire genipt, maar dat was geen favoriet drankje. De naam klopt wel, lekker koel in de mond, maar vurig in je keel. Mijn reserve-horloge heeft het gisteren ook begeven, helaas. Een paar dagen voor de vakantie ging mijn eigen zilveren al kapot en nu is dit geval ook opgehouden met tikken, waardeloos. Voor morgen hebben we trouwens al weer nieuwe plannen, maar daarover later meer.

• 27 Juli 2014 - 23:02

Tally:

Hallo vakantievierders!

Mihai vraagt of jullie het veulentje mee kunnen nemen. Wij hebben mooi vers gras voor 'm :). Hij heeft nl. altijd al zo'n Ïndiaans paardje "willen hebben!
    Fijne vakantie verder....

Groeten van de overbuurtjes

• 27 Juli 2014 - 23:59

Fam. Tepper:

Hé overbuurtjes,

Ik zou hem zo mee nemen.
    Het is een schatje, echt iets voor op de Grintweg.

Groetjes en tot later.