Dag 18 – Winkelen in Ceske Budejovice - Reisverslag uit České Budějovice, Tsjechische Republiek van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu Dag 18 – Winkelen in Ceske Budejovice - Reisverslag uit České Budějovice, Tsjechische Republiek van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu

Dag 18 – Winkelen in Ceske Budejovice

Blijf op de hoogte en volg Fam.

28 Juli 2014 | Tsjechische Republiek, České Budějovice

Vanmorgen kwamen Jan en Hetty in hun pauze thuis, om half elf, en die vroegen zich af waarom wij nog niet op weg waren naar Ceske Budejovice. Nou … wij hebben vakantie en doen dus rustig aan ’s morgens. Even daarna zijn we in de auto gestapt en moesten zo’n 70 km. rijden voordat we er waren. We parkeerden vlakbij het centrum en struinden al gauw langs de winkels. Het grote plein in deze stad is echt heel mooi, veel gekleurde gebouwen van verschillende hoogtes. Het was een kleurrijk geheel. Er zijn vooral terrassen op dit plein, maar wij zijn verder doorgelopen naar andere straten. Her en der stond een mooi kerkje of een toren, maar voor de rest was het een stad als zovele. Wel vond ik op een terras een Mastercard en dacht nu mega te kunnen shoppen, maar eerlijk als ik ben heb ik achterop gekeken voor meer informatie. Bij verlies kon je kaart opsturen naar een bepaalde bank. Ik kijk opzij en … we staan precies voor deze bank. Dus maar naar binnen en de kaart afgegeven. Nu maar hopen dat de eigenaar hem terugkrijgt. Tussen de middag aten we een broodje bij een kebab-huis, heerlijk. Er waren volop leuke winkels en ook een groot overdekt winkelcentrum. Hier hebben we het grootste deel van de tijd doorgebracht. In eerste instantie zat er een cache bovenop het dak van het winkelcentrum die we wilden opzoeken. Het vreemde was dat bovenop dit winkelcentrum ook het busstation was, een raar gezicht dat bussen ter hoogte van kerktorens rijden. Terwijl de rest de rand van het dak onderzocht, kreeg ik een accute aanval van hoogtevrees. Brrrr…echt niet leuk meer. Het benauwde zweet brak me uit en de tranen stonden in m’n ogen. Albert vond al gauw de cache en dus konden we naar binnen om te shoppen. Er waren leuke winkels en Reint vond al gauw een paar Adidas-schoenen naar zijn zin. We hebben verder weinig gekocht. Aan het eind van de middag werd de lucht wat donker achter de stad en begon het in de verte te rommelen. Ik moest nog een pak cafeïnevrije koffie hebben, maar die was daar niet in de supermarkt. We zijn dus terug gereden naar Vimperk om het daar te halen bij de Lidl of Tesco, maar bij beide supermarkten was niks. Ze hebben dat hier alleen voor oploskoffie. Dan maar aan de chocomelk de laatste dagen. Voor het eten zijn we met ons vieren naar Ama gereden. Het was er erg rustig en dus kregen we ons eten al gauw. Ik had ossehaas met gebakken pruimen, echt zalig. Ook de anderen genoten van hun maaltje. We spraken er nog een stel Nederlanders, waarvan er één uitzag als Asterix. Toen zijn reisgenoot hem aansprak met Pietje, lag ik al half in een deuk. Malle Pietje was het gespreksonderwerp onder het eten dus. Inmiddels was het buiten wat gaan regenen en tot nu toe regent het nog steeds. De weersvoorspelling lijkt niet al te best voor de komende dagen, maar is niet altijd even betrouwbaar. De bedoeling is dat we morgen naar Cesky Krumlov gaan, maar we zullen eerst het weer even afwachten. De kids beginnen inmiddels wat naar huis te verlangen, maar we hebben nog een paar dagen.