Dag 16 – Shoppen tot de rugzakken vol zijn - Reisverslag uit Leipzig, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu Dag 16 – Shoppen tot de rugzakken vol zijn - Reisverslag uit Leipzig, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu

Dag 16 – Shoppen tot de rugzakken vol zijn

Blijf op de hoogte en volg Fam.

27 Juli 2015 | Duitsland, Leipzig

Brandon wou dolgraag shoppen in een grote stad en aangezien Leipzig een half miljoen inwoners heeft, zit het met de winkels ook wel goed hier. Het centrum is groot en er zijn ook veel grote winkelcentra. Tegen elf uur zijn we dus op de fiets gestapt met onze rugzakken op. Het was knap bewolkt en onze camping-buurman voorspelde al wat buitjes. We zaten goed en wel op de fiets en daar begon het al, niet hard maar gewoon een vies regentje. Gelukkig waren we al snel op de plek van bestemming en doken de eerste de beste winkel in om te schuilen. Even later was het weer droog en dat bleef een groot deel van de dag zo, ondanks enige buien tussendoor. Tussen de middag aten we – heel verantwoord – een whopper bij de Burger King en toen konden we er weer tegen aan. In het centrum staan ook nog veel mooie oude gebouwen en af en toe vonden we een cache. Heel langzamerhand raakten onze rugzakken wat voller. Brandon wou absoluut naar een New Yorker en uiteindelijk vonden we die in een megagroot winkelcentrum. Een t-shirt en trui waren snel gescoord en ook Reint en ik vonden iets van onze gading. In een Yves Rocher-winkel vonden we onze favoriete koffie-badschuim, die in Nederland niet meer in de handel is, dus daar ook maar een voorraadje van meegenomen. Aan het eind van de middag zaten alle rugzakken vol en moesten we noodgedwongen onze shoptocht afblazen (ook mijn voeten wilden niet meer, maar efijn). Omdat we toch “vol” zaten, mocht ik nog even een rondje in een supergrote Desigual-store doen, heerlijk. Brandon heeft nog een PS-spel gekocht, wat hoog op zijn lijstje stond. Zijn vakantiebudget is op volgens hem, want hij had eerder ook al een nieuwe controller en een poster gekocht. Bij een curryworst-tent hebben we onze kleine honger gestild en zijn toen teruggefietst – in de regen – naar de camping. Na een warme choco, zijn we in de auto gestapt om wat boodschappen te doen bij de Kaufland. Aangezien we geen wifi op de camping hebben, namen we de laptop mee, want de Kaufland heeft dat namelijk wel en ons reisverslag moest nodig online. Tja … we blijven slimme en zuinige Groningers natuurlijk. Helaas blijven de foto’s achterwege vanwege de trage snelheid. Daarna zijn we richting het vliegveld gereden om wat kisten te spotten, maar dat bleek niet zo eenvoudig en omdat het ook al vrij donker werd, zijn we maar weer teruggereden naar de caravan. Misschien proberen we het later nog eens.