Dag 16: Winkelen in Göteborg - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu Dag 16: Winkelen in Göteborg - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu

Dag 16: Winkelen in Göteborg

Blijf op de hoogte en volg Fam.

08 Augustus 2016 | Zweden, Gotenburg

Vanmorgen stonden we op en het begon direct te regenen. We hadden wat verschillende opties bedacht, maar we veranderden per kwartier. Brandon wou graag naar het Aeroseum (vliegtuigmuseum) en het natuurhistorisch museum en we wilden allemaal naar de binnenstad. Het Aeroseum ligt ver buiten de stad, het natuurhistorisch museum bleek op maandag gesloten. Opeens brak de zon door en was de hemel heerlijk blauw, dus besloten we toch maar direct naar het centrum te gaan, zo lang het weer het toeliet. Er zijn hier tal van grote shoppingcentra, dus dat was een oplossing als het zou gaan regenen. Om 11 uur stapten we dus in de auto en 20 minuten later stonden we in een parkeergarage waar je alleen met een creditcard of een Zweedse mobiel kon betalen. Er dus maar weer uit en toen vonden we een grote parkeerplaats (en lekker goedkoop) die een paar straten van het centrum vandaan lag. Buitenaf woei er een straffe wind, maar eenmaal bij de winkels was het prima te doen zonder jas. Het is een uitgebreid shopcentrum, met vele brede straten, waar je allerlei winkels en terrassen vindt. We hadden een kleine plattegrond en vonden wat bezienswaardige dingen, zoals de domkerk. Echt midden tussen alle moderne winkels, een prachtige kerk met een heel klein parkje er omheen. Het was niet echt een historisch centrum, maar een mix van gewone, nieuwe en oude gebouwen. Een eindje bij de winkels vandaag stond het oudste gebouw van Göteborg, het Kronhuset. Wat het precies voorstelt weten we niet, maar het was wel leuk om te zien. Na 2 uur moesten we terug zijn op de parkeerplaats en we hadden al besloten dat we genoeg hadden gezien. Als je wilt shoppen kun je je hier uren vermaken, maar niet als je ook een beetje van mooie gebouwen wilt genieten. Later spetterde het af en toe wat en we besloten naar een groot shoppingcentrum te gaan, zodat we ongestoord (door het weer) konden rondlopen. We gingen naar Frölunda Torg, waar meer dan 200 winkels zitten (van H&M tot Desigual en van tierelantijnen-winkels tot sportzaken). Brandon scoorde een jasje, t-shirt en korte broek, Reint een paar Adidas schoenen en ik had geluk met een spijkerbroek voor 50% bij Desigual. De kado’s die we eventueel wilden opscharrelen voor Tanacha en Arnoud (die morgen en 11 aug. jarig zijn) vonden we helaas niet. Toen onze voeten begonnen te zeuren, zijn we bij een espressobar gaan zitten met lekkere zachte banken en hebben genoten van warme choco en salted caramel macchiato. Zalig!!! Na een aantal uren gingen we terug naar de camping, hebben wat gerelaxt en zijn daarna weer gaan eten bij LeRum. De varkenshaasjes en kip gingen er in als koek. De aardige Chinese serveerster vroeg waar we vandaan kwamen en vond Nederland veel leuker dan Zweden. De natuur in Zweden vond ze maar saai. We snappen haar wel, we horen het hier vaker. Mensen zijn gauw flauw van alleen maar bos en meren blijkbaar. Wij vinden het voor een vakantie helemaal prima, al is het hier in deze buurt inderdaad een stuk saaier dan alles wat we hiervoor hebben gezien. We gaan maar eens bedenken wat we morgen moeten doen.

• 09 Augustus 2016 - 20:14

Ria Tepper:

Ten eerste willen we jullie feliciteren met Tanacha haar verjaardag..Jammer dat het aeroseum gesloten was, je gaat er al vanuit dat het gewoon open is .. Maar goed ,jullie hebben je nog genoeg vermaakt door vanalles te kopen aan schoenen en kleding..In hetzelfde centrum hebben wij onze reiskoffer gekocht... Weer lekker gegeten dat gaat er altijd wel in..fijne avond alle drie !! Groetjes

• 09 Augustus 2016 - 21:26

Ria Tepper:

Toen wij in Zweden waren zaten we in Kungälv , daar komen jullie denk ik ook langs, wij zijn toen met de bus naar het winkelcentrum gegaan ..uitstappen en een trap naar beneden en je was er, mooi hoor.!!