Dag 4: The sky is the limit, geocachen en wilde be - Reisverslag uit Rømø, Denemarken van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu Dag 4: The sky is the limit, geocachen en wilde be - Reisverslag uit Rømø, Denemarken van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu

Dag 4: The sky is the limit, geocachen en wilde be

Blijf op de hoogte en volg Fam.

25 April 2017 | Denemarken, Rømø

We hadden vanmorgen al vroeg bezoek in onze voortuin, een ree of zoals wij altijd zeggen: een hertje. Hij banjerde rustig in het rond en verdween later in het riet. Misschien ging ‘ie een strandwandeling maken. Ook een haas bezocht ons perceel en zo is er altijd wat te zien hier. Om half elf hoorden we een enorm kabaal buiten en na even goed geluisterd te hebben, wisten we wat het was. De F16’s van de Navo waren aan het oefenen hier op Romo. We hebben dit spektakel al eens eerder gezien, dus we sprongen direct in de auto richting het oefenterrein aan de andere kant van het eiland. Boven op een dijk is een uitkijkpunt en het waaide daar met orkaankracht en koud dat het was. Brrr… zo’n 4 graden en da’s niet warm in de volle wind. Het was ook nogal bewolkt en elke keer als er een F16 vanaf de Waddenzee onze kant op kwam, dan dook ‘ie net de wolken in vlak vóór ons. Beetje jammer, maar het blijft leuk om te zien. Af en toe werd er een “bom” gedropt en stoof het zand alle kanten op. Toen we onderkoeld raakten en de F16’s ergens in Europa gingen lunchen of zo, zijn we naar de supermarkt gegaan voor een warme hap: lasagne, stokbrood met kruidenboter en Flammkuchen. Dat laatste was zalig, een soort dunne pizza met crème fraiche, bacon en ui. Na het eten wilden we een paar caches zoeken, maar toen we buiten kwamen hoorden we de F16’s weer en dus crossten we eerst weer naar het militaire terrein en nu was het stukken minder bewolkt. Je zou denken dat ze dan beter zichtbaar zijn, maar helaas pindakaas … tegen een strakblauwe lucht zie je niet maar zo een straaljager aankomen. We hebben nog wel wat foto’s kunnen nemen, maar zijn toen de geocaches gaan zoeken. De eerste lag bij de oudste school van Romo, een schattig klein gebouwtje met een rieten dak. De volgende lag op het hoogste punt van het eiland, op maar liefst 19 meter hoogte. We hadden een prachtig uitzicht over Romo en konden bovenop de bomen kijken. De zon scheen uitbundig en in de luwte was het ook goed te doen, maar verder bleef de temperatuur onder de 10 graden. Gelukkig waren de andere caches bijna allemaal in het bos en hebben we al met al nog heel wat afgesjouwd. Halverwege de middag zijn we terug naar ons huis gegaan om even te relaxen. Een torenvalk zweefde boven de voortuin en zat later in een boompje achter in de tuin. Op den duur stortte hij zich op het pad en ving daar iets. Aan het begin van de avond zijn we naar Havneby gereden waar een pizzeria zit. We hebben er lekker gegeten en daarna hebben we een rondje over het eiland gereden. We zagen hazen en reeën en hebben nog een paar caches gedaan en uiteindelijk gingen we terug naar huis. Arnoud en Tanacha gingen eerst in de sauna. Reint ging nog even hardlopen en daarna zijn Reint en ik nog even in de sauna gegaan. Ik wou het eens geprobeerd hebben, maar dit wordt niet mijn hobby, al was het best lekker.

• 26 April 2017 - 13:53

Jolande:

Zo te lezen is het weer leuk in Denemarken. De haas is niet schuw maar hij kijkt wel angstig, volgens mij voelt hij zich betrapt! Blij dat jullie het naar je zin hebben. Nog veel plezier