Dag 9 – Genieten van de zon en laatste dag samen - Reisverslag uit Bad Kissingen, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu Dag 9 – Genieten van de zon en laatste dag samen - Reisverslag uit Bad Kissingen, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu

Dag 9 – Genieten van de zon en laatste dag samen

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Fam.

14 Augustus 2017 | Duitsland, Bad Kissingen

Vanmorgen kwam om 9 uur onze dochter al in de caravan. Ze wilde graag een fietssleutel en ging broodjes halen bij de Netto. Lekker makkelijk natuurlijk, zo’n kind. Jammer dat ze morgen weggaat naar Kroatië, haha. Na de afwas heb ik nog wat kleren gewassen en in de zon te drogen gehangen. Aan het eind van de ochtend waren we startklaar om de stad in te gaan, maar eerst … zijn we door het reigerbad gegaan. Het was al vroeg erg warm, dus dit was de dag ervoor. Het bad bevindt zich in de Kneipp-tuin in het park en is voor iedereen toegankelijk. Het is een langwerpig stenen bad met in het midden een reling waar je je aan vast kunt houden. Het water komt net tot boven je knie (als je zo klein bent als ik dan) en is freeeeezing cold. De reling zit er dus niet voor niks, want je krijgt een hartverzakking als je er instapt. De bedoeling is dat je er rustig doorheen loopt en je voeten optilt tot boven het water, vandaar onze benaming “reigerbad”. Het was er erg druk en alleen al het kijken naar die gezichten als mensen in het bad stappen is leuk. We zijn direct doorgelopen naar de ijssalon en waren ons koude bad snel vergeten. Daarna zijn we wat winkels in geweest, waar we nog graag heen wilden. Ook heb ik haar laten zien wat ik graag voor mijn verjaardag zou willen en ik twijfelde tussen twee verschillende soorten. Ze gaf advies en ik was het met haar eens, maar daarover later meer. Halverwege de middag waren we terug en terwijl Reint, Brandon en ik bij de caravan bleven, zijn Tanacha en Arnoud nog naar een ander winkelcentrum geweest. Het was ongeveer 27 graden en met een kop koffie en een boek zaten wij hier prima.
In goed overleg besloten we om vanavond te gaan eten bij de Wittelsbacher Turm, maar toen we aan kwamen was het er verdacht rustig. Helaas het was ruhetag, dus zijn we omgedraaid en zijn we naar Körner gegaan, waar je ook heerlijk buiten kunt zitten. Je hebt er alleen geen fantastisch uitzicht. Het was er behoorlijk druk en we konden nog net een plekje krijgen voor ons vijven. Het was weer erg lekker en met volle buiken zijn we teruggereden naar de camping. Ons veldje is behoorlijk leeg gebleven vandaag en morgen is hij nog leger, want de kinderen willen morgen op tijd vertrekken en hebben een lange reis van 900 km. voor de boeg. We zijn benieuwd hoe ze het daar gaan vinden.
Iedereen bedankt voor de reacties, vinden we altijd leuk!