Dag 14 – Opruimen voor vertrek - Reisverslag uit Koppl, Oostenrijk van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu Dag 14 – Opruimen voor vertrek - Reisverslag uit Koppl, Oostenrijk van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu

Dag 14 – Opruimen voor vertrek

26 Juli 2013 | Oostenrijk, Koppl

Nog even over gisteren …we kwamen aan op de camping in de veronderstelling dat de padvinders weg waren, want volgens David bleven ze maar één nacht. Ons hele veld stond nog vol tenten en de rest (alleen de padvinders zelf ontbraken). Tot overmaat van ramp was de plek waar Albert’s bus moest staan, bezet door 2 zweden met een tent en auto. De tent stond bijna tegen hun caravan aan en we konden onze was niet meer ophangen. Albert zei tegen de Zweed dat dat zijn “parkeerplaats” was, maar de man reageerde nogal lakoniek en zei dat zijn bus wel naast een stel Chinezen kon staan. Die moesten vervolgens de auto wegzetten (een heel eind, want de weg stond vol door een feest hier op de camping). Albert kennende verwachtten wij een hoop gescheld en eventueel gegooi met een Zweedse tent, maar … wat schetst onze verbazing: Albert loopt weg en komt terug met de campingbazin. Die zei dat dit niet de bedoeling was, maar dat ze de Zweden toch ook niet in het pikdonker de boel kon laten opbreken. Morgen zouden ze zeker naar een andere plek verhuizen. En Albert zei doodleuk: OK, geen probleem. Dit is niet zijn “eigen” gedrag, dus pestten we hem flink met zijn rustige gedrag, maar hij wilde geen problemen midden op de avond. Vanmorgen werd alles weer goedgemaakt door David, want we hadden onze ogen nog maar net open toen hij er aan kwam met 2 flessen Obstler en zijn excuses. Toen was alles echt weer OK. Jolande en ik zullen dus nog een heftige week krijgen, met 2 niet-drinkende-mannen en 2 flessen 40% alcohol.

De padvinders hebben tegen half twaalf al hun rugzakken en bagage alsnog in de bus gemikt en gingen vervolgens feesten in het kroegje bij de receptie. Het was een kabaal van hier tot Tokyo, maar ook wel weer leuk, want Albert en Reint groeten ’s morgens ALLE padvinders vrolijk met “bonjour” en dat dus zo’n 50 keer. Nu pakten ze ons terug, door elke keer als ze voorbij liepen naar ons te roepen: bonsoir, bonne nuit, etc. Ze stookten mij nog op om te vragen hoe laat ze nu eindelijk zouden vertrekken en zo kwamen we te weten dat ze vandaag naar Venetië doorreisden. Vanmorgen om acht uur vertrok de hele groep (bijna muisstil).

We hebben gisteravond een mail naar Bad Kissingen gestuurd of ze voor zaterdag nog een plekje voor ons hadden en dat is het geval. We vertrekken dus morgenvroeg (nou ja … voor negen uur) en vallen dan midden in het Rakoczy-feest. We hopen echt dat het ballongloeien, om 22 uur, nu doorgaat. Met dit geweldige weer moet dat toch haast wel, al durven we na 2 jaar dat het niet doorging, bijna niet te hopen.