Dag 2 – Lopen naar Greenwich en verder met het OV. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu Dag 2 – Lopen naar Greenwich en verder met het OV. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu

Dag 2 – Lopen naar Greenwich en verder met het OV.

04 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Vanochtend waren we allemaal vroeg op, dus na het ontbijt zijn we naar het station gelopen om Travelcards te kopen. Daarna zouden we naar het Greenwich Park gaan. Helaas bleek er vanalles onmogelijk en was het ook nog eens een bank holiday en konden we volgens het loketmens alleen in het centrum aan zo’n kaart komen. Nu is het maar een half uurtje lopen naar het park, dus hebben we dat maar gedaan. Ondertussen geocachten we en spotten we vliegtuigen (die zijn hier meer dan vogels). Rond half tien waren we in het prachtige park. Het is immens groot en we hebben er dan ook een hele tijd rondgedwaald. Midden in het park bevindt zich de nulmeridiaan, die de tijd op een bepaalde plek bepaald. Vanaf dit punt heb je een prachtig uitzicht over een groot deel van Londen. Beneden ligt de theeklipper de “Cutty Sark”, een prachtig schip uit 1869 en daar hebben we even gesnackt (lekkere crepes en wraps). Even verderop is een voetgangerstunnel onder de Theems door. Het leek ons wel leuk om aan de andere kant van de rivier verder te wandelen over het Thames Path, dus zo gedacht zo gedaan. Een leuke route die langs de Docklands loopt. Vroeger stonden hier fabrieken die de voorraden per schip geleverd kregen. Af en toe pikten we een cache op en de temperatuur was uitstekend. We liepen in onze t-shirts en truien, want de jassen aanhouden was echt te warm. Langzamerhand liepen we richting Canary Wharf en we hadden er inmiddels al ruim 12 km. opzitten, tijd voor het openbaar vervoer dus. Met de metro zijn we naar het centrum gegaan. Tussen de supermoderne gebouwen door, liepen we richting het prachtige oude deel aan de Theems, waar de Tower Bridge en de Tower of London liggen. Een enorme overgang, maar dat maakt het toch ook uniek. De boulevard liep hier vol met toeristen, terwijl we de hele tijd op rustige plekken hadden gelopen. Ook in dit opzicht was de overgang groot, maar leuk. We hebben heerlijk relaxed van het uitzicht genoten en van de mensen die voorbij liepen, want daar zitten toch ook heel speciale exemplaren tussen. Aan de andere kant van de Tower Bridge hebben we het treinstation opgezocht om richting ons huis te gaan. Aan het eind van de tocht moesten we nog een stukje met een typisch Londense rode dubbeldekker, zodat we alle vormen van OV achter elkaar gehad hebben. We zijn één bushalte verder dan ons huis uitgestapt, want vanmorgen zagen we daar een Fish&Chips-tentje en de hele dag hadden we ons hierop verheugd. Helaas was de zaak gesloten en schakelden we over op ons tweede plan: voor het eerst curry eten. Al het personeel van de curry-zaak kwam om ons heen staan om de afhaalbestelling op te nemen (misschien sprak er maar één Engels, moest een ander het noteren en weer een ander het bereiden). Het was in no time klaar en dus hurry up naar huis (we gaan al bijna Engels praten na 2 dagen, haha). Reint, Brandon en Tanacha vonden hun eten best lekker, maar Arnoud en ik hebben eerst de zoutpot geleegd, want er zat weinig smaak aan. Brandon z’n curry was zo heet dat hij het wel na een half bakje moest opgeven, want z’n lippen en tong stonden compleet in brand. Al met al hebben we een heerlijke dag gehad en nu … regent het (maar wij zitten lekker binnen).