Dag 6 – De laatste loodjes - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu Dag 6 – De laatste loodjes - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu

Dag 6 – De laatste loodjes

Blijf op de hoogte en volg Fam.

08 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Onze laatste hele dag in deze superleuke stad begon relaxt. We kwamen bijna allemaal tegelijk uit bed, rond half acht/acht uur. Na het ontbijt gingen we voor de laatste keer lopend naar het treinstation hier in Lee. Ons eerste doel was de Tower of London. We hebben wat rondgekeken (niet binnen), wat caches gezocht en nog een paar beelden van Shaun the Sheep gezien. Daarna zijn we met de metro naar Soho gegaan, een wijk waar we nog niet eerder waren geweest. Het is een drukke, gezellige buurt. Iedereen staat buiten bij een bar of zit op een terras wat te drinken. Wij hebben bij Patisserie Valerie een lekker warme choco gehad, terwijl de kids voor een koude variant – frappe – gingen. In Soho zit ook de leukste chocoladewinkel van de (televisie)wereld, nl. Choccywoccydoodah. Tanacha en ik kijken er regelmatig naar op TLC. Hier even binnen kijken was een absolute must voor ons en het was de moeite waard. Via wat binnendoor-straatjes (waar natuurlijk weer de nodige caches verstopt lagen), kwamen we bij ons eigenlijke doel: Chinatown. Dat was een behoorlijke afknapper. Wij verwachtten leuke Chinese winkeltjes, maar er waren alleen restaurants en andere eettenten. Binnen een paar minuten waren we er dus uitgekeken. Even verderop kwamen we wel een M&M’s winkel tegen, waar je van alles kon kopen met het logo van deze lekkere chocoladesnoepjes. Inmiddels was het halverwege de middag en begon het zachtjes te regenen, zoals voorspeld. We besloten naar ons huis te gaan om alvast te beginnen met opruimen van onze ontplofte bende. Arnoud en Tanacha hebben boodschappen gedaan en het eten gemaakt: broodjes hamburger en Tiramisu als toetje. Dat viel er heerlijk in. Nu zitten we met ons allen op de bank te relaxen. Morgen tegen 8.00 uur willen we vertrekken en Tom heeft ons beloofd er dan te zijn om de sleutels in ontvangst te nemen. Normaal gesproken nemen we de boot van 10 uur en zullen we tegen de avond thuis zijn. Het was een leuke week en zal wel een hele poos duren voordat we hier weer komen. Voor ons gevoel hebben we nu bijna alles (wat voor ons leuk is) gedaan en gezien, maar Londen is en blijft een geweldige stad en scoort hoog op ons lijstje met leukste steden van Europa. En wat betreft het altijd slechte weer in Engeland -> beide keren nauwelijks iets van gemerkt .