Dag 7: We zien sterren en vertrekken naar huis - Reisverslag uit Rømø, Denemarken van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu Dag 7: We zien sterren en vertrekken naar huis - Reisverslag uit Rømø, Denemarken van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu

Dag 7: We zien sterren en vertrekken naar huis

28 April 2017 | Denemarken, Rømø

Onze laatste dag al weer. Het is heerlijk weer en we besluiten nog eens bij de F16’s te kijken, want we dachten wat te horen, maar nee hoor … de zwarte ballen, die als ze boven hangen aangeven dat er gevlogen wordt, zijn naar beneden. We gaan daarom naar het strand bij Lakolk om te kijken of we nog sterren kunnen vinden. Helaas blijken de door ons gevonden zeesterren geen zeesterren te zijn volgens mijn Waddenkaart, maar het zijn slangsterren en nauw verwant aan zeesterren. We vinden er een heel aantal, al blijft het lastig om gave exemplaren te vinden. De meeste missen één poot of meerdere. Tussen de middag doen we nog wat inkopen voor het eten en voor de terugreis vanavond. Na het eten gaan Reint en ik nog even naar de vogels op ons eigen strandje kijken. Het is eb en dus zijn er grote zwermen vogels voor ons huis. Voor het eerst zijn er ook rotganzen bij (nee, het zijn geen rotbeesten, ze heten officieel zo) en daar wil ik graag wat foto’s van maken. Daarna gaan we met Arnoud en Tanacha nog eens naar het Sonderstrand om te kijken wat we daar kunnen vinden, maar er is helemaal niks, niet één schelp of iets anders. We rijden dus voor de laatst keer naar Lakolk en vinden er nog meer mooie schelpen en slangsterren. Voordat we teruggaan naar ons huisje, besluiten we nog even de kerk te bezoeken. De hele week hebben we het er al over en het is er niet van gekomen … tot nu toe dan. Van buiten is ‘ie mooi en spierwit, vooral in de zon lijkt het prachtig. Binnen is een laag plafond waar allerlei miniatuur schepen aan hangen en er zijn mooie glas-in-lood-ramen. De kerkbanken lijken wel gereserveerd voor bepaalde mensen, want overal staan namen in het hout. We zijn snel uitgekeken en gaan de boel eens opruimen in huis. We moeten de troep inpakken, de stofzuiger er door halen, de vaatwasser nog leegruimen, enz. Tegen kwart over vier zijn we klaar en besluiten eigenlijk om direct weg te gaan. We brengen de sleutels naar de VVV in Havneby en even later rijden we ons superfijne vakantie-eiland af … en het regent! Onderweg gaan we in Husum wat eten, al heeft dit wat voeten in aarde. De één legt niet goed uit waar een restaurant is en als we er één vinden, dan blijkt ‘ie helemaal vol te zitten en dus moeten we naar de volgende. Eigenlijk heeft die ook geen plek, maar op den duur weten ze iets te regelen en zitten we met ons vijven naast elkaar aan een tafel voor het raam. Geen probleem zo lang ze maar wat te eten brengen en dat gebeurt. Heerlijke schnitzels en mega-burgers en voor een prijsje … daar kunnen ze in Denemarken nog wat van leren, hahaha. Het is niet erg druk op de weg en om 11 uur zijn we weer terug in ons eigen huisje met uitzicht op een drukke weg en een paar meter vanaf de buren in plaats van uitzicht op de Waddenzee en de dichtstbijzijnde buren op 25 meter afstand. Maar ja … verschil moet er zijn en zo hebben we een fijne herinnering om op terug te kijken.

• 29 April 2017 - 08:40

Tally:

Hallo buurtjes

Welkom thuis.... hier is het ook mooi!