Dag 5 – Shoppen in Schweinfurt - Reisverslag uit Bad Kissingen, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu Dag 5 – Shoppen in Schweinfurt - Reisverslag uit Bad Kissingen, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu

Dag 5 – Shoppen in Schweinfurt

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg Fam.

10 Augustus 2017 | Duitsland, Bad Kissingen

Vannacht heeft het geregend, het moest er een keer van komen natuurlijk. We sliepen onrustig van de warmte in de caravan en dan begint het ook nog te regenen, niet al te hard…maar toch. Toen we echter vanmorgen opstonden was het weer droog, al was het zwaar bewolkt. Ik vond het een goed idee om dan naar een stad te gaan en Reint opperde om naar de Stadtgalerie in Schweinfurt te gaan. Een middelgroot winkelcentrum met 2 verdiepingen aan winkels en een parkeergarage erbij. Toen we de bovenste verdieping zo’n beetje hadden gezien en her en der wat gekocht hadden, zijn we bij een broodjeszaak neergestreken. Na een lekker broodje met een warme chocomelk konden we er weer even tegenaan en hebben de onderste verdieping onder handen genomen. Natuurlijk waren er vooral veel kledingwinkels (Newyorker, Tally Weill, Desigual, Pimkie, sportzaken etc.), maar ook andere winkels zoals Nanu Nana (heerlijke hebbedingen), Rituals en Yves Rocher (verzorging). Nadat we allemaal wel iets hadden gekocht, zijn we naar buiten gelopen, want er lag vlakbij een cache die Reint graag wilde zoeken. Maar hoe we ook zochten in en bij de parkeergarage…we vonden helaas niks. Brandon klom zelfs op één van de muren om bovenop te kijken, maar ook dit leverde niks op. Het was nog steeds droog maar bewolkt weer en we besloten terug naar de camping te gaan en bij de kebabman te gaan eten. We hebben lekker rustig in de voortent koffie gedronken en wat gelezen. Helaas begon het op den duur zacht te regenen en even later gewoon hardop. Naar het centrum fietsen of lopen vonden we dus geen goed idee meer, dan maar naar een restaurant in de wijk hierachter. Helaas pindakaas, het restaurant was blijkbaar ingeruild voor een nachtclub en dat vonden we geen goed plan met een kind bij ons, haha. Reint bedacht dat de Griek vlakbij zat, maar daar puilde de parkeerplaats uit van de auto’s en overal kwamen nog mensen vandaan lopen. Het zat er vast tjokvol en daar hadden we ook niet echt zin in. Dan moesten we maar naar de Klaushof, bij het wildpark waar we altijd heen gaan. Daar was het gelukkig niet al te druk. Onder het genot van een drankje (choco’s en een appelsap) en een hoosbui buiten hebben we gewacht op het eten. Brandon had een schnitzel, Reint nam spiessbraten en ik de hirschbraten. Lekker zeg, we zitten er nog vol van (letterlijk). Inmiddels is de regen wat afgenomen tot wat gedrup, maar we staan half onder de bomen dus of het nog echt drupt of alleen van de bomen afkomt…dat weet ik niet precies. De komende twee dagen voorspellen ze nog regen, maar we zullen zien. Misschien valt het mee.

• 10 Augustus 2017 - 23:40

Anna:

Kan me elke dag op verheugen om je reisverslag weer te lezen .jullie vermaken je prima , houden zo maar dat gaat vast lukken

• 11 Augustus 2017 - 20:49

Trees:

Ik volg jullie! heel leuk om te lezen!