Dag 2 – Genieten in de stad en van het weer - Reisverslag uit Bad Kissingen, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu Dag 2 – Genieten in de stad en van het weer - Reisverslag uit Bad Kissingen, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu

Dag 2 – Genieten in de stad en van het weer

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Fam.

07 Augustus 2017 | Duitsland, Bad Kissingen

We sliepen heerlijk uit vanochtend, zodat we allemaal rond 9.15 uur wakker werden. Het zonnetje stond al weer hoog aan de hemel en dus konden we lekker buiten ontbijten. De geocache van gisteravond hebben we kunnen pakken, al was het nog druk in de stad. In het park kwamen we nog een egel tegen, maar die koos het hazenpad toen Reint z’n zaklamp op hem richtte. Niet alleen de egel zag niks meer, maar ik ook niet door het felle schijnsel. Tegen twaalven zijn we vanmorgen de stad in gegaan en bij de broodjeszaak hebben we een fijn belegd broodje gehaald, zalig. We hebben wat door het park gestruind, vingen hier en daar een Pokémon (want je moet toch wat te doen hebben) en gingen langs bij de VVV. Die had helaas niets nieuws onder de zon, maar we zullen ons wel vermaken. Twee uur later zijn we terug gegaan naar de camping en hebben lekker in de zon gelegen, gezeten, gelezen, enz. Het was zo’n 25 graden vandaag en dat was prima.
Voor het avondeten gingen we naar Hotel Körner in Arnshausen. Een paar jaar geleden is de tent gesloten omdat er geen overname-kandidaat was, maar nu is de zaak weer open en het was er redelijk druk. Je kunt er prima buiten zitten en omdat het Pfifferlingen-seizoen alweer begonnen is, stond deze gerechten op een aparte kaart. Brandon en ik houden er erg van en dus nam hij een steak en ik een pasta met deze heerlijke paddo’s. Reint koos voor een cordon bleu, zijn favoriete voer. We hebben echt genoten van het eten. De prijzen liggen wat hoger dan eerder (toen aten we met 13 man voor 160 Euro!), maar de kwaliteit is misschien ook nog iets beter. Voor 60 Euro zaten we allemaal propvol en het was maar goed dat we later nog gingen wandelen. Reint moest nog een cache zoeken aan de andere kant van de Altenberg. Deze berg ligt tegenover de camping, dus het Sissi-denkmal hebben we even plechtig stilgestaan … er zat nl. een Pokémon en die moesten we hebben. Bij het uitkijkpunt waren meer mensen die van het panorama genoten. De zon zie je hier niet ondergaan, maar het uitzicht over de stad blijft leuk. De cache vonden we snel en via het park liepen we terug. Bij een bankje bleven we even staan en toen ik er naar keek zag ik een t-shirt liggen dat erg op dat van mij leek, maar die ik gisteren aanhad. Eigenlijk had ik hem halverwege onze wandeling uitgedaan, omdat het zo warm was en ik nog een hemdje aanhad. Blijkbaar ben ik hem dus verloren en heeft iemand hem netjes op de bank neergelegd. Zo zijn de mensen hier nog. In Nederland had er allang iemand het ding aan flarden getrokken of z’n kont mee afgeveegd of zo… Maar ik ben blij dat ik hem terug heb. Het koelt hier trouwens ’s avonds weer flink af, het is nl. 16 graden om half elf, brrr. De truien en broeken zijn weer aangetrokken dus.