Aankomst in Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu Aankomst in Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu

Aankomst in Wenen

Door: Teppertjes

07 Augustus 2011 | Oostenrijk, Wenen

Vanmorgen, na een heerlijke lange rustige nacht, besloten we eerst maar eens op het internet te kijken naar de weersvoorspelling in Wenen. We hebben het complete centrum van Boedapest gezien en er bleven eigenlijk alleen nog wat plekken buiten de stad over en we waren het er allemaal over eens dat dat niet iets was wat persé gedaan moest worden. Voor vandaag leek het weer prima in Wenen en morgen veel regenachtiger. Reint vond dat we dan vandaag maar moesten vertrekken, zodat we droog konden opbouwen en morgen eventueel naar het grootste overdekte winkelcentrum in Wenen konden gaan, als het niet anders was. We hebben de camping betaald met de laatste fluppies (oftewel forinten) die we hadden, aangevuld met de nog volop aanwezige Euro’s in onze portemonneetjes. We zijn het er beide over eens, we gaan absoluut ooit nog eens een keer naar Hongarije, het was helemaal geweldig. We vertrokken rond half één en het kwik was opgelopen naar zo’n 33 graden.
Om 16 uur precies waren we op de grens met Oostenrijk, het was heel rustig op de weg, maar het werd knap bewolkt en direct enkele graden koeler. Een eindje verderop, vlak voor Wenen, begon het zelfs te regenen en zakte de temperatuur naar ongeveer 20 graden, wat een verschil met vanochtend. We reden naar Camping Wien West, maar daar aangekomen zagen we al direct dat het een overvol camperparadijs was. Er was nauwelijks een vrije meter ruimte, ondanks dat de receptionist zei dat er nog 20 plekken vrij waren. Na nog een keer gekeken te hebben, besloten we daar helemaal niet te willen staan. We zijn omgedraaid en naar Camping Wien Süd gereden, wat een verschil. De plekken zijn wat langer en het oogt allemaal wat ruimer. Bij de receptie kregen we te horen dat er niet meer ingeschreven kon worden, we konden gewoon een plek nemen en morgen laten weten waar je staat. We hebben een enorme hoekplek, vlakbij de wc’s (zie foto). De campers achter ons hebben een stuk minder ruimte.
We hebben de voortent er eerst maar niet voor gezet, omdat het hardop regende. Tanacha slaapt vannacht maar bij ons in de caravan. Tegen half zeven heeft Reint even op z’n PDA gekeken naar een restaurant in de buurt en een kilometer verderop zat een pizzeria, waar we even heerlijk hebben gezeten. De pizza’s waren dik in orde en Brandon z’n spareribs ook. De glazen cola waren ongelooflijk (zie de foto met Tanacha erop), het leken wel emmers! Toen we uit de pizzeria kwamen was het droog en heeft Reint (en ik een beetje) de voortent alsnog opgezet, hebben we even wat meer ruimte. Tanacha zet morgen haar tentje wel op, want het is nu al pikkedonker natuurlijk. We zitten nu (om kwart voor tien) lekker aan de koffie en hopen maar dat het weer morgen toch nog meevalt. Vanaf woensdag is de voorspelling redelijk goed, maar je weet maar nooit.