Dag 1 – Op weg naar Bad Kissingen - Reisverslag uit Bad Kissingen, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu Dag 1 – Op weg naar Bad Kissingen - Reisverslag uit Bad Kissingen, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu

Dag 1 – Op weg naar Bad Kissingen

12 Juli 2015 | Duitsland, Bad Kissingen

Het was vanochtend erg vroeg toen de wekker ging, namelijk half vijf. Precies om 5 uur reden we met ons drietjes richting onze favoriete vakantieplek: Bad Kissingen. Tanacha en Arnoud gaan voor het eerst met z’n tweetjes naar Italië en zij zijn een kwartier eerder vertrokken dan wij. Er was weinig te doen op de weg en daarom hadden we genoeg aan één tankstop. Exact 6 uur later kwamen we aan op de camping, met een temperatuur van 26 graden. Joachim en Judith (de eigenaren) wilden net weggaan, maar toen ze ons zagen kwamen ze er direct aan. Na een hartelijk welkom, met 3 zoenen, hebben we ons oude plekje van vorig jaar weer kunnen bemachtigen. Het meisje bij de receptie viel bijna achterover toen ze hoorde dat we 2 of 3 weken wilden blijven en vroeg zich toen af of we al bekend waren hier. Tja, na 13 keer zijn we hier best bekend met alles, behalve met haar dus.

Een uurtje later stond de voortent strak voor de caravan (laat dat maar aan Reint over) en hebben we even koffie gedronken en gegeten. Na een poosje rusten zijn we op de fiets gestapt richting het vliegveld. Brandon was toe aan een beetje actie en dus mocht hij voor het eerst op mijn racefiets. Hij heeft inmiddels de lengte bereikt om dat te kunnen. Het was even wennen, maar alles ging goed. Ik was op de nieuwe (tweedehands) mountainbike met gele sterrewielen en Reint op z’n eigen carbon-mountainbike. Op het vliegveld stonden best veel toestellen. Een zweefvlieger landde net en een sporttoestel ging even later omhoog. Natuurlijk heb ik alle registratienummers gefotografeerd en kan er dus weer een aantal aan mijn lijstje toevoegen. Terug op de camping hebben we wat liggen soezen, je wordt toch gaar van zo vroeg opstaan. Tanacha had inmiddels een berichtje gestuurd dat ze nog een kleine 200 km. te gaan hadden, dus daar ging het ook prima. Om kwart voor vijf belde ze dat ze er waren en er was plek genoeg op camping Darna aan het meer van Lugano. Ze gingen de tent opzetten en daarna een lekkere pizza eten. Wij zijn naar de kebab-man gelopen en hebben daar heerlijk gegeten. In het park zagen we nog drie (bisam)ratten lopen en zwemmen. Zo zie je ze jaren niet en nu een aantal achter elkaar, leuk.

Intussen was het wat bewolkter geworden en iets minder heet, wat we niet erg vonden. We bleken al rode benen te hebben van die paar uurtjes in de schaduw. Het is hier vanaf april al gortdroog, dus van het gras is niet veel over, maar … het regent op dit moment zachtjes. Judith vertelde al dat het morgen bewolkt zou worden, maar daarna weer helemaal zonnig. Ze heeft ons nog folders gebracht van KissSalis, de prachtige thermen. Ze had een aanbieding voor 4 uur, terwijl je 2 betaalt. We denken er over om dit maar eens te doen deze vakantie. Verder is er een nieuw park in de buurt geopend, waar je kunt karten, boogschieten, klimmen enz. Joachim en Judith gaan eerst een paar daagjes weg, want Joachim is een tijd geleden geopereerd en in juni werd hij 50 en de dag daarna is Judith’s vader overleden, dus ze waren wel toe aan wat rust. Wij zullen wel zien wat we allemaal gaan doen en zien.

• 12 Juli 2015 - 22:35

Jolande:

Met veel plezier en ook een beetje jaloers zullen we jullie verslagen op de voet volgen. Veel plezier en geniet ervan. Oja niet teveel kebab eten.

• 13 Juli 2015 - 13:33

Tally:

Veel plezier maar weer! Bij mij ging de wekker een half uurtje later, maar ik heb jullie niet gehoord :)