Dag 19 – Fietstocht rondom Leipzig - Reisverslag uit Leipzig, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu Dag 19 – Fietstocht rondom Leipzig - Reisverslag uit Leipzig, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu

Dag 19 – Fietstocht rondom Leipzig

30 Juli 2015 | Duitsland, Leipzig

Vanochtend hebben we een beetje rondgekeuteld op de camping. Beetje puzzelen, spelletjes op de tablet en telefoons doen, afwassen, enz. Tegen de middag hebben we onze rugzakken gevuld met wat drinken en zijn toen begonnen aan een fietstocht in de bossen en langs de rivier. Uiteraard werd er ook weer wat gecachet. De eerste cache lag midden in het bos, waar ook een stuk rails lag met een grote kraan erop. We vroegen ons werkelijk af wat dat hier deed zo midden in het bos. Terwijl Reint aan het zoeken was, kwam er een man met een hond langs die zich afvroeg wat we zagen. Ik mompelde iets van vogels en vroeg hem toen wat de rails te betekenen had. Die was er aangelegd voor het observeren van vogels en insecten! Helaas kon je er niet in, maar wetenschappers mogen dat wel. De man vroeg waar we vandaan kwamen, hoe lang we hier bleven en gaf toen wat tips om te doen. Heel aardig. We zijn de door hem aangegeven kant op gegaan en fietsten toen steeds langs het kanaal. Bij de Schlossgarten hebben we een rondje gefietst, maar dat was niet heel bijzonder, dus maar weer verder totdat we bij een Waldcafé kwamen, waar we even konden rusten en eten. Het was een nogal exclusieve tent, maar de bockworst met kartoffelsalade was heerlijk. Daarna zochten we cache na cache totdat Brandon (en ik ook wel een beetje) er klaar mee was en dus fietsten we in een lekker rustig tempo verder over de soms barslechte wegen. Ik droeg mijn Jumbo-shirt en voelde me echt “kampioen slechte-wegen-rijden”. De bospaden hier zijn beter dan de geasfalteerde wegen, waar laag op laag op laag asfalt op ligt met de nodige gaten ertussen. Na 32 km. waren we weer terug en hebben lekker gerelaxt in de voortent. Tja … in de zon zitten is er hier niet bij, want hij schijnt wel, maar ondertussen waait alles van je tafeltje en staat je haar recht omhoog. De temperatuur blijft ruim boven de 20 graden en alles is beter dan in Nederland, waar volgens Tanacha bui na bui valt. Aan het begin van de avond zijn we fietsend naar een Gasthof even verderop gegaan. Een typisch Duits restaurant, met veel donker hout, maar het eten was er superlekker. Geen megaporties voor een spotprijs, maar onze borden gingen precies leeg en wij zaten lekker vol. Reint en Brandon zijn toen nog even naar Kaufland gegaan om de caches te loggen, terwijl ik naar de camping fietste en koffie zette.