Dag 13 en 14 – Rackoczy-feest begint - Reisverslag uit Bad Kissingen, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu Dag 13 en 14 – Rackoczy-feest begint - Reisverslag uit Bad Kissingen, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu

Dag 13 en 14 – Rackoczy-feest begint

25 Juli 2015 | Duitsland, Bad Kissingen

Vandaag had de rest niet veel zin om iets te gaan doen, maar ik wel, dus ben ik op de fiets gestapt en heb een rondje van 12 km. gefietst. Op het vliegveld kon ik nog een paar nieuwe kisten (nou ja … meer kistjes) spotten en het werd al weer aardig warm. ’s Middags gingen Arnoud en Tanacha nog even de stad in, want ze hadden besloten om morgen weg te gaan naar huis. Tanacha moet maandag alweer werken en het ballongloeien staat niet meer op het programma van het Rackoczy-feest, dus weinig reden om nog tot zondag te blijven. Ik ben nog een eindje gaan wandelen over de Altenberg, waar het heerlijk was tussen de hoge bomen. Later op de middag gingen de oudsten boodschappen doen, want ze wilden nog graag een keer BBQ’en. Het was om de caravan een komen en gaan van jonge koolmeesjes. Ze zaten op onze fietsen, in de voortent en vlogen rakelings langs ons hoofd. Ook de huismuis liet zich verschillende keren zien, al zat ‘ie nu in Arnoud en Tanacha’s tent tussen het grondzeil en de buitenflappen. Tegen half tien zijn we naar het park gelopen, omdat het feest standaard begint met “die Saale brennt”. De historische figuren varen in bootjes langs, begeleidt door 3000 waxinelichtjes en her en der wat vuurwerk. Ik kreeg nog bijna een stuk op mijn hoofd, het scheelde een haar. Tanacha had haar zinnen gezet op één van de nieuwe waxinelichtbranders, maar het lukte niet echt. Totdat we bij de brandweer kwamen, die ze opvangt in het park. We moesten even geduld hebben, want er waren meer liefhebbers, maar na even netjes vragen kreeg ze er één. Even na twaalven lagen we op bed, maar niet voor lang, want even na enen begon het te weerlichten, stormen en uiteindelijk regenen en geen klein beetje. Wij eruit en naar de voortent om alle schoenen alvast binnen te leggen en binnen de kortste keren stond overal water. Ook Arnoud en Tanas waren met de zaklantaarn aan het controleren op lekken, maar dat viel allemaal mee. Een half uurtje later was het weer vrij rustig, al regende het nog steeds hardop.
Vanmorgen scheen de zon alweer en nu is het rond de 25 graden, maar het waait – niet normaal. Al op tijd waren Tanas en Arnoud wakker om in te pakken, al was de tent nog steeds gedeeltelijk nat. Judith kwam nog even onze rekening brengen (maar daar later meer over) en vertelde dat er gisteren een man bij de receptie kwam en naar ons vroeg, want hij kende ons van eerdere jaren. Hij vroeg zich af wat er gebeurd was met dat kleine meisje van ons, want die was er dit jaar niet bij. Judith moest vreselijk lachen en zei dat dat meisje er toch echt wel was, maar nu met haar vriend. Bleek dat het onze “vriend” opa Pereneus was! Die is tegelijk aangekomen met Tanacha, maar heeft haar dus niet herkend en dat terwijl we gisteren samen nog langs hem liepen en hem groetten. Om half elf zijn Arnoud en Tanacha vertrokken en die zijn nu dus al een heel eind op weg naar huis. Wij zijn daarna even de stad ingegaan, maar daar was niet veel te doen. Mijn beide mannen gingen daarna boodschappen doen, terwijl ik dit verslag typte en nu zitten we lekker aan een broodje zalm. Wij zijn zo langzamerhand ook aan het opruimen, want morgen gaan we verkassen.

• 25 Juli 2015 - 14:47

Tally:

Je maakt het wel spannend zeg met: "Maar daar later meer over".... en morgen gaan we verkassen! We zijn benieuwd!

Groeten van de overbuurtjes (het huis staat er nog, vanochtend heeft het even geonweerd en nu begint het wat te waaien, maar vast niet zo erg als bij jullie...)

• 25 Juli 2015 - 17:21

Jolande:

Sanne vindt het nog steeds jammer dat ze niet bij jullie is( wij stiekem ook hoor), vooral om het Rackoczy feest. Dus opa pereneus is ook weer op de camping. Grappig dat hij Tabacha miste.

We wachten met spanning af waar jullie naar toe vertrekken. We lezen het wel in het reisverslag. Goede reis.