Dag 15 – Vertrek naar nieuwe bestemming - Reisverslag uit Leipzig, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu Dag 15 – Vertrek naar nieuwe bestemming - Reisverslag uit Leipzig, Duitsland van Fam. Tepper - WaarBenJij.nu

Dag 15 – Vertrek naar nieuwe bestemming

Blijf op de hoogte en volg Fam.

26 Juli 2015 | Duitsland, Leipzig

Vanmorgen werden we weer wakker geblaft door een hond uit de buurt, zodat ik hardop riep dat ik blij was hier weg te kunnen. Ze kunnen me niet gekker krijgen, op de vroege ochtend (8.15 uur). We zijn rustig aan gaan inpakken en om 10 uur waren we klaar om op weg te gaan naar … Leipzig. Precies 14 jaar geleden waren we daar ook al eens geweest (onze 1e vakantie met Albert en Jolande) en het leek ons een goed plan om er weer eens te kijken. We hebben heel rustig gereden, want de camping is dicht tussen 13 en 14 uur, en 280 km. en 4 uur later waren we op Camping Auensee. We spraken bij de receptie met een stel uit Almelo en die zeiden dat de camping bijna failliet was geweest, maar nu weer op poten werd gezet. Alles ziet er nog net zo uit als vroeger en de plekken zijn dus nog steeds gigantisch groot. Wij staan achteraan op ons grondstuk, de auto staat in het midden en Brandon’s tent vooraan onder een boom. Na het opzetten van de voortent en het koffie drinken, zijn we op de fiets gestapt om naar het centrum te gaan. Het is een prachtige fietstocht, langs het kanaal (de schaapskudde graast er zelfs nog na 14 jaar) en na ongeveer 7 km. waren we in het centrum. We hebben even een rondje gedaan en daarna een pizzeria opgezocht op een groot plein. Ik genoot van een overheerlijke tagliatelle met paddestoelen, Brandon had een schnitzel en Reint een pizza. De vogels hebben hier tenminste door dat ik van ze hou, want midden onder het eten landde er een musje op onze tafel en terwijl ik zat te eten pikte ze een stuk tagliatelle van mijn bord en vloog er mee weg. Dus fototoestel klaar gelegd en ja hoor … telkens kwam ze weer, nam 3 hapjes (die ik al kant-en-klaar voor haar op de rand legde) en vloog weer weg. Na het eten hebben we nog even door het centrum gefietst en zijn we gaan geocachen. De eerste 2 lukten niet (een cijferslot en een parkeergarage), maar daarna ging het goed. We wilden Brandon laten zien, dat je vanuit het park een prachtig uitzicht hebt op de dierentuin, maar helaas is dat door de jaren helemaal dicht gegroeid en zie je nauwelijks meer iets. Na 20 km. waren we weer terug op de camping en vonden we het maar koud hier. Het is nu 22.30 uur en 17,5 graden. Brrr … broeken aan en een dikker vest dus.

• 28 Juli 2015 - 10:49

Jolande:

Leuk..Leipzig, daar willen we ook nog wel een keer weer heen. Kunnen jullie Brandon wel weer vinden op de plek? Veel plezier in Leipzig en hopelijk gaan jullie nog een mooie week tegemoed. We zijn benieuwd hoe het daar is en horen de verhalen wel als jullie weer thuis zijn.